Du er her
Customer experience: 3 spørgsmål du bør søge svar på Customer Experience 

Customer experience: 3 spørgsmål du bør søge svar på

Finanskrisen har fået folk til at interessere sig for kunderne og nye begreber opstår. Customer Experience er en vækststrategi og en ledelsesfilosofi, der handler om at forstå kunderejsen og bruge den forståelse strategisk.

Sådan blev Customer Experience mit levebrød.
Min indgang er 20 års erhvervserfaring indenfor krydsfeltet service, salg og marketing. De første 10 år af min karriere var i rejsebranchen.

I 90´erne blev vi rejsebranchefolk skolet i at tage kundens briller på. Dette perspektiv er i bund og grund hvad customer experience handler om.

Måske lyder det meget simpelt ? Alligevel er det min erfaring, at de brancher jeg bevægede mig over i efterfølgende som detail har det mest naturligt med, at have indefra og ud brillerne på.

Så det er ikke helt så simpelt – men et nemt tip der hjælper dig  til forstå kundens perspektiv er, at være din egen virksomheds kunde. Ikke bare engang imellem – men tit. Og forestil dig, at du er en kritisk kunde, der altid finder noget at brokke sig over.

Da jeg var hos Just Eat – fik vi (min familie) take away leveret af Just Eat hjemme mindst en gang om ugen året rundt.

Indenfor et år var jeg ikke bare klog på, hvordan det er at være kunde hos Just Eat, jeg var også godt opdateret på take away markedet og dens aktører.


Da jeg var hos Smartbox – fik venner og familie i over 4 år kun Smartbox gaver af mig. Når jeg selv skulle ud at spise eller have massage – gik jeg i byen med Smartbox gavekort.

Når folk fortalte mig, at de havde modtaget en Smartbox, spurgte jeg altid. Hvilken oplevelse vælger du, hvorfor, hvordan var det ? Hvad oplevede du?

 

Tre Customer Experience spørgsmål du med fordel kan søge svar på

1. Hvor interagerer dine eksisterende og potentielle kunder med dig?

2. Hvordan interagerer dine eksisterende og potentielle kunder med dig?

3. Hvorfor/hvorfor ikke interagerer dine eksisterende og potentielle kunder med dig?

At skabe unikke kundeoplevelser – er din mulighed for at differentiere dig fra konkurrenterne.

 

Del indlægget og fortæl hvad du læser om
error

Related posts

Hvad mener du?