Du er her
Taktisk marketing: sådan gjorde vi Business Marketing New Age Business 

Taktisk marketing: sådan gjorde vi

I 2016 har vores b2c marketingstrategi hos metroxpress været taktisk funderet. Formålet er, at hæve læsertallet, vinde nye læsere og øget loyaliteten blandt de i forvejen godt 500.000 læsere vi har.

Vi skabte et koncept, hvor vi forinden havde undersøgt målgruppens interesser, og spurgt de unge læsere via Snapchat, hvilke præmier de allerhelst ville vinde. På baggrund af den indsigt rullede vi en stor national læserkampagne ud, på print, digital, sociale medier, Train Tv og på Aarhus universitet.

Resultatet af denne kampagne, som i øvrig var den tredje af slagsen i år, blev 100.000 deltagere, øget loyalitet på 26% blandt de deltagende læsere og godt 58.000 flere avis pick up. Taktisk markedsføring – det virker skam.

Se her en lille video, der viser koncept, design og kanalvalg.

 

Du kan læse mere om kampagnen på vores inspirationssite for marketing – her

Del indlægget og fortæl hvad du læser om

Flere indlæg af samme slags

Hvad mener du?