Du er her
En historie om topmøder, kvinder og fodbold Kvinde i business 

En historie om topmøder, kvinder og fodbold

Katja Iversen, CEO for “Women Deliver” er indstillet til prisen som Årets Dansker 2018. Det fik mig til at mindes denne lille historie fra mit liv. En historie jeg er stolt af, at være en del af.

I 2016 stod den globale organisation Women Deliver, bag verdens hidtil største topmøde om ligestilling, som blev afholdt i Bella Centeret med 170 lande og 2.500 organisationer.

Det topmøde husker jeg tydelig.

Jeg var på det tidspunkt marketing direktør for Metropress (MX), og vi var mediepartner på en af de understøttende events, som blev eksekveret i topmøde-ugen, med formålet at udbrede kendskabet til Women Deliver og FN´s 17 verdensmål.

Eventet var en kvinde-fodboldturnering i Kødbyen, som tusindvis deltog i og som var et samarbejde mellem Women Deliver og Eir Soccer.

Ved at indgå i dette samarbejde, blev jeg opmærksom på, den forskel Women Deliver gør, og hvor vigtigt deres budskab er.

Women deliver

Women Deliver er årsagen til at millioner af kvinder, har fået forbedret vilkår. Emner som sundhed, prævention og uddannelse som Women Deliver satte på dagsordnen til topmødet i 2016, er der iflg. dem selv, en lige linje til G7-mødet i 2018.

Der er altså tale om en organisation, der på makroplan rykker ved de helt store og meningskabende ting.

MX – et medie med noget på hjertet

MX var et medie, der var mere optaget af, at udleve det vi brændte for, end at markedsføre at vi brændte for noget.

Så selvom vi egentlig havde et stærkt purpose, der levede intuitivt i alle 80 ansatte, fik vi aldrig sat os ned og formuleret  en catchy tagline.

Men samarbejdet mellem Women Deliver og MX i denne kontekst passede perfekt til det purpose, vi aldrig fik formuleret.

Det gav mening

Vi så os selv som talerør for “The Next Generation”.

En generation som er beskyldt for at være mere navlepillende end andre generationer, men samtidig bekymrer sig mere om den verden vi lever i end tidligere generationer.

MX var først til at inkludere den digitale transformation og skubbe til normerne i en konservativ mediebranche.

Vi fulgte ikke nødvendigvis reglerne for nyhedstrekanten, men skrev de historier, der skabte smil på læben og satte hjerter i brand.

Vi var det første gratis medie, og gratis længe før nogen, havde så meget som tænkt på, at verdenen havde brug for Facebook.

Vi oprettede hjælpe initiativer for flytninge i Danmark, dengang de gik på motorvejen.

Sat på overarbejde i en god sags tjeneste

På trods af en tætpakket arbejdskalender med mange andre opgaver og en kort deadline til at eksekvere dette velgørenhedsevent, valgte vi at aligne redaktionen og sætte marketingtemaet på overtid (igen).

Vi knoklede for at få detaljer, budgetter og ligningen til at gå op.

Men til dette event følte vi, at vi skabte rammen for noget vigtigt og at vi udlevede vores brand mere end nogensinde, så en catchy tagline formede sig alligevel for os:

Play for change – We play for the world we want..

 

Årets dansker

Jeg har stemt på Katja Iversen fra Women Deliver. En dansker der uden skrubler ringer verdens mest magtfulde mænd og kvinder op, fordi hun har noget på hjertet. Noget vigtigt.

Stem på årets dansker inden 25. november og læs historien om Katja Iversen fra Women Deliver her.

 

 

Del indlægget og fortæl hvad du læser om

Flere indlæg af samme slags

Hvad mener du?