Du er her

Curriculum Vitae

Curriculum Vitae

Digital og kommerciel leder med vækst-resultater.

Rammen om mit CV er oplevelser.
Den råde tråd er vækst.

Den digitale transformation er det, jeg brænder for, at hjælpe virksomheder med.

Jeg har 10 års ledererfaring af salg- og marketingteams og speciale i customer experience, innovation og digital salg.

Jeg hjalp Alm. Brand med at skabe salg via e-commerce og digitale medier, jeg
hjalp med at digitalisere mediehuset Metroxpress og skabte vækst i et faldende annoncemarked.

Hos Just Eat hjalp jeg med at udvikle og professionalisere et nyt forretningsben, der løftede brandet, og øgede omsætningen.

Smartbox var en start up. Vi introducerede danskerne for en ny kategori indenfor FMCG. Jeg lavede salg og markedsføring, og vi fik skabt en stærk position.

Jeg er nysgerrig på mennesker, stærk i medier både egne kanaler, som nyhedsbreve, web, Google og sociale medier, men også de eksterne og etablerede medier.


Head of Online Sales

Carlsberg Danmark – FMCG

Juni 2018 – dd.
Carlsberg er en virksomhed med et klart formål: We are brewing for a better today and tomorrow. Carlsberg er bygget på den innovative tilgang, hvor videnskaben og lysten til at dele og tage ansvar, har ført Carlsberg der til, hvor vi er i dag.

Jeg er stolt over, at være inviteret om bord, som head of online sales, der skal løfte Carlsbergs online b2b salg til næste niveau.

Et niveau hvor vi arbejder data drevet med en analytisk tilgang, et innovativt mindset og en kreativ approach.

www.carlsbergonline.dk  vil nå nye højder. Læs artikel på FødevareWatch

Forretningskonsulent – Business Management

Addition – konsulentbranchen

November 2017 – Maj 2018
Addition er en digital konsulent virksomhed, som skaber digitale løsninger baseret på data indsigt.

Jeg arbejdede i krydsfeltet mellem IT og de kommercielle teams og var i perioden udstationeret på fuldtid hos Alm. Brand som kommercielt lead og en del af et agilt innovationsprojekt – Yndlings.dk.

Yndlings blev i perioden indstillet til to innovationspriser.

  • Marts 2018:
    For den bedste innovative kundeløsning af Wilke, PwC og FinansWatch.
  • April 2018:
    For det mest disruptive produkt af Emfa-Accenture Innovation.

I perioden accelerere yndlings.dk fra nul til en imponerende vækst på få måneder.

Customer experience og marketingdirektør

Metroxpress – mediebranchen

Marts 2014 – 2017.
Metroxpress er et mediehus med Danmark’s mest læste avis, og det syvende mest besøgte mobilsite. Metroxpress er blevet solgt til De Persgroep i 2017. Hovedkontoret var indtil da hos Tamedia in Zurich.

Jeg var medlem af den danske ledelse og refererede til CEO.

Ansvar

Personale, strategi og budget for B2B og B2C marketing. PR og kommunikation internt og eksternt.

Jeg er stolt af, at jeg identificerede talent, og blev leder for et meget produktivt og innovativt team. Vi skabte nye produkter, koncepter og universer med ny visuel identitet og en digital strategi.

Den digitale transformation startede i marketing.

Resultater

→ En sundere forretning socialt og økonomisk
→ Et stærkere brand med en skarpere profil iflg. BAV analyse i 2016
→ Læser- og brugervækst online på mx.dk og offline af avisen MX
→ 25% forbedring af taktiske kampagne resultater for b2c
→ Øgede loyaliteten blandt daglige læsere
→ Øgede loyaliteten blandt online brugere via +30.000 nye app downloads i 2016
→ Vi skabte en digital lead-generator i 2016 og gik fra 0 til 4.000 kvalificerede b2b leads samme år
→ Vækst og øgede markedsandele i annoncesalget med 5% i 2016
→ Byggede bro mellem strategi og operationelle miljøer i virksomheden
→ Integration af en proaktiv PR strategi
→ Vi udviklede et firma, der blev gjort klar til salg og solgt i 2017

anbefalingjulie                    Kilde: LinkedIn anbefaling


Salgschef

Just Eat Danmark – E-commerce, Tech-branchen

Just-Eat er verdens førende i salg af online food. Just Eat er anerkendt, og har vundet en pris for at være én af Europas mest moderne og innovative tech virksomheder. Hovedkontoret er i London.

Jeg var leder af en nyt team, som skabte stor vækst og succes internt og eksternt.

Ansvar

-> Forretningsudvikling og startup af et nyt marked med online gourmet take away salg
-> Salgsledelse, budget, strategi, rapportering og lederskab
-> Træning og udvikling af kompetent personale
-> Projektleder på brand- og marketingkampagner

Resultater

-> Vi skabte et nyt marked med en imponerende årsomsætning
-> Jeg udviklede og eksekverede strategien for dette nye forretningsområde
-> Vi rekrutterede 250 nye partnerskaber
-> Jeg skabte platformen internt og eksternt for det nye forretningsområde
-> Vi skabte vækst og forbedrede vores profitmargin
-> Vi forbedrede samarbejdet og relationerne med vores samarbejdspartnere

 

anbefaling_justeat                      Kilde: LinkedIn anbefaling


Key account manager

Smartbox Danmark – Detailbranchen

Smartbox ® er verdens største udbyder af oplevelsesgavekort. Produktet bliver solgt af detailpartnere, online og i egne butikker. Smartbox ® er en international virksomhed med hovedkontor i Paris.

Vi var et startup team, som introducerede en ny kategori, brand og produkt til det danske marked.

Ansvar

-> Salgsledelse, budget og salgstaktik
-> Produktudvikling
-> Partnerskabsrekruttering fx. Comwell Hotels
-> Brand- og Marketingkampagner

Resultater

-> Udviklede en B2B portefølje med nye samarbejdspartnere fra 0 – +1.000 fx. SAS Eurobonus
-> Danmark var det land med den mest imponerende startup vækst i 2007/08
-> Bedste b2b salg i Nordeuropa i 2009-11

 


Uddannelse

Semper Ardens lederuddannelse
Carlsberg Danmark
2019

Masterclass Harvard Business Review
Tartarklubben
2017

Danish Marketing Association
Professionel Diploma i digital markedsføring
2016

We love emails
2016: Copywriting og email marketing

Native advertising Institute
2015: Master class Native advertising

Just Eat Academy
2013: Perfect presentations
2012: Sweet & Sour salgstræning

KUA – Folkeuniversitetet
2011: Kognitiv psykologi

Niels Brock – Copenhagen Business College
Business coach
2011

Niels Brock – Copenhagen Business College
Akademimerkonom i ledelse
2002 –2006


Værktøjskasse

Jeg har færdigheder indenfor e-commerce, digital salg, content marketing, ledelse, strategi og customer experience,

Customer experience
Jeg kan lave touch points analyse og optegne kunderejsen. Identificere “must win battles” og implementere nye initiativer og skabe en handlingsplan herfor.

Digital
Jeg har en god teknisk forståelse, og er opdateret på nye trends og teknologi. Jeg er erfaren med at arbejde med CRM systemet Salesforce, Hubspot og lign. Jeg elsker Microsoft produkter, og er bruger af adskillige andre IT systemer.

Ledelse af kommercielle og kreative teams
Jeg kan lede kreative og kommercielle teams. Jeg er erfaren udvikler af store nationale marketing-kampagner. Fra kampagne-idé, konceptudvikling, til udvikling af visuel identitet, medieplanlægning, kampagne og kanalstrategi. Jeg kan identificere relevante Key Performance Indikators, som vil opnå forretningsmålet, og skabe high performance teams.

Jeg skaber innovative miljøer med plads til at udfordre det eksisterende.

 


Privat

Jeg var født i 1976. Blev gift og fik mit første barn i 2008. Næste barn i 2010. Tog på ski for første gang i 1992. Fik min første internationale arbejdserfaring i Tyskland i 1993. London i 1996. Spanien i 1997. Costa Rica 2003. Blev blogskribent i 2010. Renoverede mit hus 2015. Still going strong i 2019.

Jeg er gift med Jesper. Vi har 2 børn. Vi bor i København og bruger vores weekender og ferier på sport, rejser og oplevelser. Jeg er amatørfotograf, og skriver blog – vil du vide hvorfor? Klik her.


Har du brug for mit cv som en pdf?

Skriv “Ja Tak” til denne mail og du får en dansk skrevet pdf.
Skriv “Yes Please” til denne mail og du får en engelsk skrevet pdf.


Vil du hellere bare ringe?
Så ring til mig på +45 21 19 34 03



“The world is giving answers every day.
If you listen”

Se her et lille sammenkog af mit arbejde for Metroxpress 2014-2017.