Du er her

Curriculum Vitae

Curriculum Vitae

Digital og kommerciel leder med vækstresultater.

Rammen om mit CV er oplevelser.
Den råde tråd er vækst.

Virksomheder ringer typisk efter mig, når de står overfor en periode, hvor der skal skabes vækst. Enten fordi det er en start up, en turn around eller en kommende børsnotering. Jeg har 10 års ledererfaring af salgs- og marketingteams og speciale i New Age Business, hvor lyst til innovation, et digitalt mindset, kreativitet og en analytisk tilgang er rammen.

Jeg hjalp med at digitalisere Metroxpress, skabte vækst i et faldende marked, optimerede processer og omkostninger. Hos Just Eat hjalp jeg med at udvikle og professionalisere et nyt forretningsben, der løftede brandet, og øgede omsætningen. Hos Smartbox introducerede vi danskerne for en ny kategori indenfor FMCG. Jeg lavede salg og markedsføring, og vi fik skabt en stærk position.

Jeg er nysgerrig på mennesker, stærk i medier både egne kanaler, som nyhedsbreve, web og sociale medier, men også de eksterne og etablerede medier. Der er som regel fart på, det skal man nok kunne lide, for at sætte pris på mig.


Customer experience og marketingdirektør

Metroxpress – mediebranchen

Marts 2014 – 2017.
Metroxpress er et mediehus med Danmark’s mest læste avis, og det syvende mest besøgte mobilsite. Metroxpress er blevet solgt til De Persgroep i 2017. Hovedkontoret var indtil da hos Tamedia in Zurich.

Jeg var medlem af den danske ledelse og refererede til CEO.

Ansvar

Personale, strategi og budget for B2B og B2C marketing. PR og kommunikation internt og eksternt.

Jeg er stolt af, at jeg identificerede talent, og blev leder for et meget produktivt og innovativt team. Vi skabte nye produkter, koncepter og universer med ny visuel identitet og en digital strategi.

Den digitale transformation startede i marketing.

Resultater

→ En sundere forretning socialt og økonomisk
→ Et stærkere brand med en skarpere profil iflg. BAV analyse i 2016
→ Læser- og brugervækst online på mx.dk og offline med flere læsere af vores avis
→ 25% forbedring af taktiske kampagne resultater for b2c
→ Øgede loyaliteten blandt daglige læsere
→ Øgede loyaliteten blandt online brugere via +30.000 nye app downloads i 2016
→ Vi skabte en digital lead-generator i 2016 og gik fra 0 til 4.000 kvalificerede b2b leads samme år
→ Vækst og øgede markedsandele i annoncesalget med 5% i 2016
→ Byggede bro mellem strategi og operationelle miljøer i virksomheden
→ Integration af en proaktiv PR strategi
→ Vi udviklede et firma, der blev gjort klar til salg og solgt i 2017

anbefalingjulie                                                                                                   Kilde: LinkedIn anbefaling


Salgschef

Just Eat Danmark – E-commerce, Tech-branchen

Just-Eat er verdens førende i salg af online food. Just Eat er anerkendt, og har vundet en pris for at være én af Europas mest moderne og innovative tech virksomheder. Hovedkontoret er i London.

Jeg var leder af en nyt team, som skabte stor vækst og succes internt og eksternt.

Ansvar

-> Forretningsudvikling og startup af et nyt marked med online gourmet take away salg
-> Salgsledelse, budget, strategi, rapportering og lederskab
-> Træning og udvikling af kompetent personale
-> Projektleder på brand- og marketingkampagner

Resultater

-> Vi skabte et nyt marked med en imponerende årsomsætning
-> Jeg udviklede og eksekverede strategien for dette nye forretningsområde
-> Vi rekrutterede 250 nye partnerskaber
-> Jeg skabte platformen internt og eksternt for det nye forretningsområde
-> Vi skabte vækst og forbedrede vores profitmargin
-> Vi forbedrede samarbejdet og relationerne med vores samarbejdspartnere

 

anbefaling_justeat                                                                                                              Kilde: LinkedIn anbefaling


Key account manager

Smartbox Danmark – Detailbranchen

Smartbox ® er verdens største udbyder af oplevelsesgavekort. Produktet bliver solgt af detailpartnere, online og i egne butikker. Smartbox ® er en international virksomhed med hovedkontor i Paris.

Vi var et startup team, som introducerede en ny kategori, brand og produkt til det danske marked.

Ansvar

-> Salgsledelse, budget, strategi og afrapportering
-> Produktudvikling
-> Partnerskabsrekruttering fx. Comwell Hotels
-> Brand- og Marketingkampagner

Resultater

-> Udviklede en B2B portefølje med nye samarbejdspartnere fra 0 – +1.000 fx. SAS Eurobonus
-> Danmark var det land med den mest imponerende startup vækst i 2007/08
-> Bedste b2b salg i Nordeuropa i 2009-11

 


Uddannelse

Masterclass Harvard Business Review
Tartarklubben
2017

Danish Marketing Association
Professionel Diploma i digital markedsføring
2016

We love emails
2016: Copywriting og email marketing

Native advertising Institute
2015: Master class Native advertising

Just Eat Academy
2013: Perfect presentations
2012: Sweet & Sour salgstræning

KUA – Folkeuniversitetet
2011: Kognitiv psykologi

Niels Brock – Copenhagen Business College
Business coach
2011

Niels Brock – Copenhagen Business College
Akademimerkonom i ledelse
2002 –2006


Medlemsskaber

Jeg er medlem af Tatarklubben, som er et eksklusivt forum for forretningsfolk fra førende brands i Danmark. Vi mødes og modtager masterclass træning fra Harvard Business Review hver måned i business, marketing og kommunikation.


Værktøjskasse

Jeg har færdigheder indenfor salg, ledelse, strategi, customer experience, forhandling, CRM, forandringsledelse, performance ledelse, kommunikation, brandbuilding, inbound marketing, taktisk marketing, content marketing, native advertising, omnichannel, marketing automation, ppc, seo, google analytics, search, adwords, analyse, big data, small data, e-mail marketing, social media, influencer marketing, gamification og events.

Customer experience
Jeg kan lave touch points analyse og optegne kunderejsen. Identificere “must win battles” og implementere nye initiativer og skabe en handlingsplan herfor.

Digital
Jeg har en god teknisk forståelse, og er opdateret på nye trends og teknologi. Jeg er erfaren med at arbejde med CRM systemet Salesforce, Hubspot og lign. Jeg elsker Microsoft produkter, og er bruger af adskillige andre IT systemer.

Ledelse af kommercielle og kreative teams
Jeg kan lede kreative og kommercielle teams. Jeg er erfaren udvikler af store nationale marketing-kampagner. Fra kampagne-idé, konceptudvikling, til udvikling af visuel identitet, medieplanlægning, kampagne og kanalstrategi. Jeg kan identificere relevante Key Performance Indikators, som vil opnå forretningsmålet, og skabe high performance teams.

Jeg skaber innovative miljøer med plads til at udfordre det eksisterende.

 


Privat

Jeg var født i 1976. Blev gift og fik mit første barn i 2008. Næste barn i 2010. Tog på ski for første gang i 1992. Fik min første internationale arbejdserfaring i Tyskland i 1993. London i 1996. Spanien i 1997. Costa Rica 2003. Blev blogskribent i 2010. Renoverede mit hus 2015. Ser mod nye horisonter i 2017.

Jeg er gift med Jesper. Vi har 2 børn. Vi bor i København og bruger vores weekender og ferier på sport, rejser og oplevelser. Jeg er amatørfotograf, og skriver blog – vil du vide hvorfor? Klik her.


Har du brug for mit cv som en pdf?

Skriv “Ja Tak” til denne mail og du får en dansk skrevet pdf.
Skriv “Yes Please” til denne mail og du får en engelsk skrevet pdf.


Vil du hellere bare ringe?
Så ring til mig på +45 21 19 34 03



“The world is giving answers every day.
If you listen”

Se her et lille sammenkog af mit arbejde for Metroxpress 2014-2017.