Taktisk markedsføring: sådan aktiverer du de unge
Mit job som marketingdirektør hos metroxpress, har i år handlet en del om to store læserkampagner et taktisk greb vi bruger til at hente flere læsere. I dette indlæg kan du læse om den læserkampagnen vi eksekverede i maj.
Taktisk markedsføring
For anden gang i år har vi rullet den store marketing maskine ud og aktiveret den lange taktiske arm, for at række ud efter både loyale og nye læsere til Danmarks mest læste dagblad.
…Og det gik meget godt, når nu vi selv skal sige det…
Maj er en periode, hvor danskerne er optaget af at holde ferie og læse til eksamen, to ting der kunne forstyrre læsertalsvæksten.
…Men det gjorde det ikke….
Vi hævede det daglige læsertal med 11.000. og har nu 523.000 daglige læsere af MX.
Et marketinggreb – taktisk markedsføring
Kampagnen blev rullet ud i perioden 23. maj – 3. juni.
Den blev eksekveret i MX, på MX.dk, MX Train TV, i Fitness World, på to Digitale Mega Boards på Rådhuspladsen og på Snapchat MXFEED.
Godt 94.000 deltog i alt.
Hvorfor mon?
Vi har spurgt deltagerne:
1: Hvor så du kampagnen?
2: Hvorfor deltog du?
Se hele kampagneforløbet og resultatet i denne video.
Dette indlæg skrev jeg til marketingbloggen mxmedia.dk