Du er her

Curriculum Vitae

Curriculum Vitae

Digital og kundevendt. Fokus på vækst.

Den digitale transformation i den kundevendte del af forretningen, er det jeg brænder for, at hjælpe virksomheder med.

Jeg har bl.a. været ansat hos:
Carlsberg, Just Eat, Metroxpress og Smartbox og har +10 års ledererfaring af salg- og marketingteams.

✔️Ledelse af den digitale transformation
✔️B2C og B2B eCommerce, online udvikling, salg og marketing
✔️Fra Tech, FMCG, Finans-, Rejse- og mediebranchen.
✔️+10 år som leder af kommercielle og innovation teams.

Min erfaring inkluderer at implementere en Vækst- og Go-To-Market strategi, en global eCommerce platform, digital transformation, udvikling af digitale forretnings-modeller og startup.

Entreprenør
Jeg er formet af at have været en del af startup-teams, arbejdet med markedspladser og salg via platform-forretningsmodeller, medier og digital forretningsudvikling.

Specialiseret i:
✔️eCommerce
✔️Customer Experience
✔️Content Marketing
✔️Digital forretningsudvikling

Jeg tror, at væksten er digital, og jeg tror på dem, som tager ansvar for mennesker, og den verden vi har til låns.

BOOK & HIRE
->Rådgivning & konsulent
->Træning & uddannelse
->Trusted Advisor Service
->Keynote Speaker

Tlf.: +45 21 19 34 03
e-mail: mie.bilberg@gmail.com

Find website & sociale medier her: linktr.ee/miebilberg

Udvidet CV – finder du nedenfor eller på LinkedIn


Head of Online Sales

Carlsberg Danmark – FMCG
Juni 2018 – August 2020.

Global eCommerce & Digital transformation.

Jeg var ansvarlig for den digitale transformation i Carlsberg Danmark. Vi lancerede en ny B2B eCommerce platform i samarbejde med 6 markeder. https://shop.carlsbergdanmark.dk/

Under Covid-19 lock down. Var jeg en del af et lille globalt entreprenør team, hvor vi udviklede på få uger en ny B2B2C platform. Den var designet til at give restauranter mulighed for at få en eCommerce løsning og online salg. https://lovemylocal.com/ .

Love My Local blev lanceret i UK i maj 2020 og flere markeder følger.

Succes i denne position er:

✔️ Etablering af et online salgsteam
✔️ Udvikling og implementering af b2b online salg- og marketingstrategi
✔️ Forbedring af medarbejder tilfredshedscoren med topscore 92 ud af 100
✔️ Uddannelse af Carlsberg i eCommerce, digital forretningsudvikling, salg og marketing
✔️ Lancering af digital kampagnemotor, som har skabt vækst og loyalitet
✔️ Etablering af et globalt fællesskab, hvor strategier alignes, best practice og træning deles.
✔️ Digitalisering af kundeservice.
✔️ Nomineret som Top 5 bedste B2B eCommerce løsning til Dansk e-handels Award – FDIH 2019

Resultat

-> Vækst øget ordreværdi online vs. offline
-> 50% online ordreshare på 2 år.
-> Fra basic webshop til advanceret kundeplatform.
Personaliseret indhold, AI teknologi og automatiserede mailflows.

Læs artikel på FødevareWatch. 

Eller hos Carlsberg


Digital forretningskonsulent.

Addition – konsulentbranchen
November 2017 – Maj 2018

Addition+ er et bureau for digital forretningsrådgivning og digital udvikling.

Jeg var fuldtid på et eCommerce projekt, som var født som en innovativ startup hos Alm. Brand.

Min opgave var at uddanne og bygge bro mellem digital udvikling og organisationen. Jeg arbejdede som trusted advisor for C-level ledere fra produktudvikling, salg, marketing og IT.

Vi arbejdede med eCommerce, UX , digital marketing og lykkedes med:

✔️ Øget salg
✔️ Kunderekruttering
✔️ Uddannelse af interne hos Alm. Brand i eCommerce, digital udvikling, UX, online salg og marketing

Projektet blev nomineret som
✔️The Best Innovative Customer Solution by Wilke, PwC and FinansWatch. April 2018.
✔️The Best Disruptive Product by Emfa-Accenture Innovation in Insurance Awards. May 2018


Marketing & Customer experience direktør

Metroxpress – mediebranchen.
Marts 2014 – Maj 2018

Jeg var en del af den danske ledelse. Min hovedopgave var, at skabe en digital transformation af vores forretning.

I perioden var jeg ansvarlig for bygge og lancere en ny Go To Market strategi med customer experience fokus. Den blev implementeret i 2015. Salg, marketing og kundeservice blev transformeret til en digital og kundevendt tilgang og på meget kort tid fik vi vendt vækstkurven i positiv retning.

Succes
✔️ Lancering af ny Go To Market – customer experience strategi
✔️ En sundere forretning socialt og finansielt
✔️ Et stærkere brand med en skarpere profil iflg. BAV analysen 2016
✔️ 30.000 app downloads
✔️ Vi byggede en digital lead maskine og gik fra 0 til 4.000 kvalificerede b2b leads samme år.
✔️ Vækst og øget market share i annoncesalg fra 18% i 2015 til 23% i 2016 – b2b

Metroxpress er Danmarks mest læste avis og top 7 over de mest besøgte websites. Metroxpress blev solgt i 2017, og er i dag en del af Berlingske Media.


Salgschef

Just Eat Danmark – eCommerce, Tech, Marketplads.
September 2011 – februar 2014

Jeg var leder af en nyt team, som skabte stor vækst og succes.

Ansvar
✔️ Forretningsudvikling og startup af et nyt marked med online gourmet take away salg
✔️ Salgsledelse, budget, strategi, rapportering og lederskab
✔️ Træning og udvikling af kompetent personale
✔️ Projektleder på marketing- og salgskampagner

Resultater
✔️ Vi skabte et nyt marked med en imponerende årsomsætning
✔️ Vi rekrutterede 250 nye partnerskaber
✔️ Vi skabte platformen internt og eksternt for det nye forretningsområde
✔️ Vi skabte vækst og hævede profitmarginen
✔️ Øgede loyalitet med vores samarbejdspartnere

Just-Eat er verdens førende markedsplads for salg af online mad. Hovedkontor er i London, men det startede i Danmark. Just Eat blev børsnoteret i 2014. Det var den største børsnotering i Europa i 8 år.


Key account manager

Smartbox Danmark – Detail.
Marts 2007 – Juni 2011

Vi var et startup team, som introducerede en ny kategori, brand og produkt til det danske marked.

Ansvar
✔️ Salgsledelse, budget, strategi og afrapportering
✔️ Produktudvikling
✔️ Partnerskabsrekruttering fx. Comwell Hotels
✔️ Marketing- og brandkampagner

Succes
✔️ Udviklede en B2B portefølje med nye samarbejdspartnere fra 0 – +1.000 fx. SAS Eurobonus
✔️ Danmark var det land med den mest imponerende startup vækst i 2007/08
✔️ Bedste b2b salg i Nordeuropa i 2009-11

Smartbox ® er verdens største udbyder af oplevelsesgavekort. Produktet bliver solgt af detailpartnere, online og i egne butikker. Smartbox ® er en international virksomhed med hovedkontor i Paris.


Uddannelse

2002 – 2006:
Bachelor’s degree Business Management. Niels Brock Merkonom, Copenhagen.

Training

2019: Carlsberg leadership academy
2017: Masterclass training from Harvard Business Review. Strategy & marketing.
2016: Diploma in digital marketing. Danish Marketing Association
2016: E-mail marketing and copywriting. We Love E-mail.
2015: Masterclass native advertising. Native Advertising Institute.
2015: Masterclass content marketing. BrandMovers.
2013: Perfect presentations. Just Eat Academy.
2012: Just Eat sales education. Just Eat Academy.
2011: Cognitive psychology. Copenhagen University.
2011: Business coaching and leadership training. Niels Brock.


Advisory board & Bestyrelse

Overtid har jeg deltaget i mange advisory boards og mindre bestyrelser. Jeg er åben for nye poster. Pt. deltager jeg i flg.:

2020 – dd.: B2B eCommerce advisory board – FDIH, Dansk E-handel.

2019 – dd.: Jury medlem Dansk E-handel Award – FDIH

2015: Advisory board – KEA, Københavns Erhvervs Akademi.


Keynote speaker & underviser

Jeg deler med glæde og har gennemårene holdt mange seminarer, foredrag og i det seneste år også som keynote speaker.

2020: Keynote speaker, at Business Online Conference // Novicell. https://forretningonline.dk/

2019: Keynote speaker, til en international Content Marketing konference – The Edge.

2014- dd.: Jeg underviser studerende på Københavns Erhvervs Akademi i Customer Experience and Digital Marketing


Har du brug for mit cv som en pdf?

Skriv “Ja Tak” til denne mail og du får en dansk skrevet pdf.
Skriv “Yes Please” til denne mail og du får en engelsk skrevet pdf.


Vil du hellere ringe?
Så ring til mig på +45 21 19 34 03



The world is giving us answers every day.
If we listen”