Jeg er Mie...

Mit speciale er de kundevendte digitale strategier.  

Jeg er chefkonsulent i Danmarks største erhvervsorganisation, Dansk Industri, hvor jeg rådgiver medlemmerne om e-commerce, new commerce og e-eksport.

Det kan jeg, fordi jeg har arbejdet med innovation og digital forretningsudvikling  for danske og internationale virksomheder som Carlsberg, Bauer Media Group, Just Eat, Metroxpress og Smartbox i over 15 år.

Dansk Industri Corporate Headquarters

Hos Dansk Industri rådgiver jeg medlemmerne i digital forretningsudvikling som e-commerce, e-eksport og nye forretningmodeller som D2C Vi laver analyser, interessevaretagelse og konferencer hvor trends og cases indenfor digitalt salg præsenteres. Vi har etableret et fællesskab - eCom Club - for folk med ansvar og virksomheder med fokus på online salg.

business woman giving public speech

Jeg holder mange foredrag, dog mest for Dansk Industri´s samarbejdspartnere og medlemmer. Jeg taler typisk, om digitalisering af den kundevendte del af forretningen, e-commerce, social commerce, digitale forretningsmodeller, e-eksport og customer experience. Mine oplæg kan bruges til kick-off - møder, som inspirationsoplæg og som dialogstarter.

Bestyrelse typed on coral colored background

Overvejer din virksomhed at tilføre nye kompetencer til bestyrelsen eller dit advisory board, er du velkommen til at række ud for forespørgelse.

Historien

Dansk chefkonsulent e-commerce & e-export
I 2022 har DI lanceret en ny tværgående medlemservice for  virksomheder med digitalt salg. Jeg er arkitekten bag strategien, og driver indsatsen sammen med en række dygtige kolleger.

Se mere her

I 2014 var jeg marketing direktør på Danmarks største dagblad – Metroxpress. Vi var bagud som netavis, så i stedet lancerede vi Danmarks første social medie redaktion og strøg til tops som en af Danmarks største mobil sites. Vi vendte også en negativ vækst kurve, ved at lancere og eksekvere en ny customer experience strategi. Det blev endnu et karriere-vendepunkt for mig.

I perioden 2017 – 2021 havde store danske og internationale virksomheder, som Alm. Brand, Carlsberg, og Bauer Media Group brug for min hjælp til digital transformation af salg og/eller marketing. I Carlsberg lancerede vi en global e-commerce platform, hos Bauer udviklede og solgte vi software til de Europæiske SMV´er. Udover at være chef for salg og/eller marketing, var jeg alle steder også en del af et innovations-hub, hvor vi udviklede nye produkter og koncepter.

I 2010 ledte Just Eat efter digitale medarbejdere, dem var der ikke mange af på det tidspunkt, men de fandt mit personlige website og så ansatte de mig. Det var det tredje website, jeg havde lavet på det tidspunkt og det var sådan, at jeg lærte at lave digitalt salg og markedsføring.

Dansk chefkonsulent e-commerce & e-export
I 2022 har DI lanceret en ny tværgående medlemservice for  virksomheder med digitalt salg. Jeg er arkitekten bag strategien, og driver indsatsen sammen med en række dygtige kolleger.

Se mere her

I perioden 2017 – 2021 havde store danske og internationale virksomheder, som Alm. Brand, Carlsberg, og Bauer Media Group brug for min hjælp til digital transformation af salg og/eller marketing. I Carlsberg lancerede vi en global e-commerce platform, hos Bauer udviklede og solgte vi software til de Europæiske SMV´er. Udover at være chef for salg og/eller marketing, var jeg alle steder også en del af et innovations-hub, hvor vi udviklede nye produkter og koncepter.

I 2014 var jeg marketing direktør på Danmarks største dagblad – Metroxpress. Vi var bagud som netavis, så i stedet lancerede vi Danmarks første social medie redaktion og strøg til tops som en af Danmarks største mobil sites. Vi vendte også en negativ vækst kurve, ved at lancere og eksekvere en ny customer experience strategi. Det blev endnu et karriere-vendepunkt for mig.

I 2010 ledte Just Eat efter digitale medarbejdere, dem var der ikke mange af på det tidspunkt, men de fandt mit personlige website og så ansatte de mig. Det var det tredje website, jeg havde lavet på det tidspunkt og det var sådan, at jeg lærte at lave digitalt salg og markedsføring.

Livslang læring

Jeg går ikke til tennis, jeg spiller ikke skak – tilgengæld bruger jeg meget tid på at holde mig opdateret via medier, uddannelser og andet.

Jeg er oplært i erhvervslivet og meget af min erfaring er selvlært, fordi det er tillært på et tidspunkt, hvor der endnu ikke var uddannelsesmateriale eller undervisning i digital forretningsudvikling. 

Tilgengæld giver jeg det tillærte videre, ved at undervise bl.a. på  videregående uddannelser, og  ved at give foredrag til erhvervslivet.

Du kan altid finde et opdateret CV på LinkedIn